9 Kasım 2007 Cuma

Paskalya

paskalya.jpg

Malzemeler
Yarim paket yasmaya (ya da kucuk paketlerden 2 tane)
2 yumurta
1 yemek kasigi tuz
6 yemek kasigi seker
3 su bardagi ilik sut
2 su bardagi cicek yagi (1,5 su bardagida olabilir)
Alabildigi kadar un (yaklasik 9-9,5 su bardagi)
Yeteri kadar dovulmus findik ici

Yapilisi
Maya, ilik sut ve seker bir kapta karistilir. Boylece mayanin erimesi saglanir. Hamur yoguralacak kaba yumurta, yag ve tuz konarak karistirilir. Buna mayali karisimda ilave edilir.Daha sonra un ilave ederek kulak memesi yumusakliginda iyice yogurulur, ozlesene kadar ve uzeri ortulerek mayalanmasi beklenir.( 1 saat kadar) Ben hava soguk oldugu icin kaloriferin uzerine koydum. Hamurun mayasi geldikten sonra ceviz buyuklugunde parcalar koparip uzun cubuklar yaparak sac orgusu seklini veriyoruz. firin tepsisine yerlestirdikten sonra tekrar mayalanmasi icin bekletiyoruz. Ben yine kaloriferin uzerine koydum, hamurlar iki katina cikmisti. Cok guzel kabarmislardi. Uzerlerine yumurta sarisi surup parcalanmis findiklar serptim. Daha sonra kizdirilmis 200 dereceli firinda guzelce kizarana kadar pisiriyoruz.

0 yorum: